27 września, 2011

Nadwaga i niedowaga.

Wielkim problemem wśród nastolatków są dwa typy problemów wagi. Nadwaga jest częściej spotykana. Kilka lat temu byłam małą dziewczynką. Raptownie zaczęłam opychać się, nie wiadomo kiedy okazało się, że mam zbyt duży cholesterol. Groziły mi choroby śmiertelne. ( cholesterol zapycha żyły dzięki czemu wstrzymuje krew, co grozi zatrzymaniu akcji serca ) Mama zaprowadziła mnie do dietetyka, który opracował specjalną dietę dla mnie. Polagała ona na :
- Nie jadłam po godzinie 18:00
- Jadłam tylko 5 posiłków dziennie.
- Dużo jeździłam na rowerze.
- Odstawiłam całkowicie słodycze.

Przed zastosowaniu tej diety ważyłam 56 kg po ważyłam 36kg. Schudłam 20 kg, dieta trwała około 5 miesięcy. Ale było warto. Teraz jestem zadowolona z tej diety, ale nie zawsze udaje mi się ją stosować.Kolejnym problemem wśród nastolatków jest niedowaga, wymawiając to słowo kojarzy mi się z anoreksją. Ale to wszytko nie prawda. Znam dziewczynę która po prostu ma szybką przemianę materii.  Ma 160 cm wzrostu i wazy 37 kg. Aby przytyć powinniście jeść dużo jajek, serów, ogólnie nabiału i białka przede wszystkim. Nie jedzcie tych wszytko fast foodów ponieważ one tylko pogarszają sprawę. Dziękuję za uwagę i zapraszam na kolejny post !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz